Garanție

În cazul în care constatați că produsul nu este conform cu contractul în momentul livrării, trebuie să ne contactați imediat pe emailul info@tikki.ro, și să ne furnizați datele despre produs și deteriorările pe care le prezintă.

Pentru produsele vândute societatea acordă o garanție comercială de 30 de zile de la data livrării produsului, pentru deficiențe neimputabile cumpărătorului, cu condiția respectării instrucțiunilor de utilizare și întreținere.

Prezenta garanție comercială nu afectează drepturile consumatorilor acordate prin legislația în vigoare în condițiile Legii nr. 449/2003 republicată privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acesteia, și a Ordonanței Guvernului nr. 21/1992 republicată privind protecția consumatorilor.

Garanția comercială nu acoperă lipsa de conformitate a produsului, neimputabilă consumatorului, existentă la momentul când au fost livrate produsele, pentru care se acordă garanția legală de conformitate.

 

Se consideră că bunurile sunt în conformitate cu contractul dacă acestea:

(i) sunt conforme cu descrierea furnizată de noi și posedă aceleași calități pe care le-am prezentat pe site-ul web sau;

(ii) sunt adecvate scopurilor pentru care bunurile de tipul respectiv sunt utilizate în mod normal;

(iii) prezintă parametrii de calitate și performanță care sunt normali la bunurile de același tip și la care vă puteți aștepta în mod rezonabil.

Garanția legală de conformitate este de 2 ani de la data livrării produselor, conform art. 16 din Legea 449/2003. În această perioadă toate defectele de material sau de fabricație, montaj/asamblare/croire, existente la data livrării produselor la dvs. sunt înlăturate gratuit, excluzând defectele apărute ca urmare a uzurii fizice normale a produselor, sau a nerespectării recomandărilor de utilizare și întreținere. În vederea acordării garanției legale de conformitate, trebuie să ne informați despre lipsa de conformitate a produsului în termen de 2 (două) luni de la data la care ați constatat-o, conform art. 17 din Legea. nr. 449/2003, iar lipsa de conformitate se stabilește de un expert tehnic autorizat, neutru. Lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrare se prezumă că a existat la momentul livrării (cu excepția cazurilor în care prezumția este incompatibilă cu natura lipsei de conformitate-provocată de utilizarea incorectă a produsului sau de uzura normală), ulterior acestui termen consumatorul trebuind să facă dovada existenței lipsei de conformitate.

Durata medie de utilizare a produsului este de 6 luni, cu condiția ca fiecare pereche de încălțăminte achiziționată să fie purtată alternativ cu minim alte 2 perechi de încălțări.

În vederea acordării garanției, vă rugăm să ne transmiteți o sesizare în scris, înainte de împlinirea termenului de garanție, la adresa de email info@tikki.ro, și să ne returnați produsul comandat la magazinul nostru din Timișoara, Splaiul Tudor Vladimirescu, nr 32, 300185, prin curier, însoțit de factura care atestă plata. 

Modalitățile prin care asigurăm consumatorului garanția comercială sau garanția legală de conformitate sunt întreținerea, repararea, înlocuirea, fără plată, a produsului (atunci când reparația nu este posibilă) sau restituirea contravalorii produsului (dacă nici repararea și nici înlocuirea nu sunt posibile), conform art. 10, 11, 20 din Legea nr. 449/2003.

Perioada de remediere pentru garanția comercială și garanția legală de conformitate se stabilește de comun acord în scris între vânzător și consumator, și nu depășește 30 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului, sau a predat produsul vânzătorului pe baza unui document de predare-primire conform art. 11 alin. 4 din Legea nr. 449/2003.

Garanția/service-ul produsului este asigurată de SC Mini Mondo SRL, cu sediul menționat la secțiunea „contact", la punctul de lucru din Timișoara, Splaiul Tudor Vladimirescu, nr 32, 300185.

Perioada necesară reparației produsului (care curge de la momentul când a fost adusă la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate și a fost prezentat produsul la vânzător până la aducerea produsului în stare normală de utilizare) prelungește perioada de garanție rămasă.

În situația în care un produs a fost schimbat din motive de garanție, pentru acest produs începe să curgă un nou termen de garanție de la data preschimbării produsului.

Garanția nu se acordă produselor care s-au defectat datorită: 
- uzurii fizice normale/obișnuite a produsului; 
- distrugerii accidentale a produsului; 
- intervenții, reparații, modificări efectuate de persoane neautorizate, inclusiv vopsirea produsului;
- decolorarea produsului prin expunere prelungită la diverși factori de mediu (soare sau o altă sursă puternică de căldură, umiditate, ploaie, zăpadă) sau deteriorarea produsului provocată de expunerea la vremea nefavorabilă - apă, noroi, zăpadă; 
- deteriorarea produsului cauzată de șocuri mecanice (rupere, agățare, lovire, zgâriere), de animale de companie, rozătoare, etc.

- utilizării pe trotinete, mașini sau biciclete fără pedale
- utilizării de înălbitori, detergenți, produse pe bază de solvenți pentru curățarea încălțămintei;
- defecte cauzate de utilizarea neadecvată, în mod abuziv, incorectă a produsului; folosirea încălțămintei în altele scopuri decât cele pentru care produsul a fost testat și conceput (spre exemplu, folosirea pentru exterior a încălțămintei proiectată special de interior sau folosirea încălțămintei pentru a practica sporturi);
- garanția nu acoperă folosirea încălțămintei în locuri de joacă cu nisip sau pietriș, tobogane sau în orice alt loc în care activitatea poate duce la distrugerea produsului;
- nu se acordă garanție la uzura anormală pe talpă sau fețe deformate, datorate unui mers cu pas specific (piciorul calcă pe o parte sau se târăște într-o anumită poziție și apare o uzură pronunțată în această parte);

Încălțămintea nu se spală în maşina automată! Datorită ciclului de spălare destul de lung (minim o oră), pielea stă mult prea mult timp în apă - de aceea se scorojeşte când se usucă şi de cele mai multe ori se micşorează. În plus, atunci când vine în contact cu multă apă, creşte riscul să iasă culoarea. Produsele Tikki Shoes realizate din piele se curăță doar cu produse speciale pentru întreținerea pielii.

Atenție!
În cazul produselor confecționate din piele - fără căptușeală (încălțămintea de interior Ziggy, gama Classic și NIDO) - există posibilitatea transferării unei ușoare nuanțe de culoare pe șosete sau tălpi. Acest fenomen este normal, recomandarea noastră fiind purtarea șosetelor închise la culoare, mai ales la copiii călduroși. Aceasta nu reprezintă un defect de fabricație și nu constituie un motiv de reclamație.

Nu constituie defecte de fabricație și nu fac obiectul acordării garanției particularități ale pieilor naturale - mici variații de textură, nervuri, mici diferențe de culoare, semne caracteristice și neregularități. Selectăm numai produse de cea mai înaltă calitate, însă caracteristicile naturale ale pieilor nu pot fi evitate și trebuie să fie acceptate ca făcând parte din aspectul individual al produsului.

În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului repararea produsului sau înlocuirea acestuia, fără plată, cu excepția situației în care măsura este imposibilă sau disproporționată. O măsură reparatorie va fi considerată disproporționată, dacă ea impune vânzătorului costuri care nu sunt rezonabile în comparație cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:

(i) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;

(ii) importanța lipsei de conformitate;

(iii) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.

Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a prețului sau rezoluțiunea contractului dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie în termenul de 30 zile stabilit mai sus. Consumatorul nu este îndreptățit să solicite rezoluțiunea contractului, dacă lipsa conformității este minoră. Drepturile conferite prin prezentul certificat de garanție nu pot afecta drepturile prevăzute de lege pentru cumpărătorul consumator.

Costurile de retur pentru un produs cu defect de fabricație vor fi suportate de noi.

Certificatul de garanție vă va fi comunicat în format electronic, prin adăugarea acestuia în contul dvs. de pe site, având posibilitatea în orice moment să îl listați/salvați/arhivați accesând contul dvs.. Veți avea în acest mod o evidență a certificatelor de garanție aferente tuturor comenzilor din cont. La solicitarea dvs., certificatul de garanție vă poate fi expediat și prin poșta electronică, la adresa de email menționată în contul dvs. de pe site. Prin trimiterea comenzii, dvs. solicitați și vă exprimați consimțământul să primiți certificatele de garanție, instrucțiunile de utilizare și întreținere a încălțămintei, declarația de conformitate, folosire în format electronic, prin adăugarea acestora în contul dvs.